מתקנים מומלצים בדיסנילנד פריז

אם אתם מגיעים בקרוב לדיסנילנד, אל תפספסו את הכתבה הזו – כי ריכזנו לכם את המתקנים הכי הכי שווים בפארק, שפשוט אסור לכם לפספס, לא משנה כמה הם פופולאריים וכמה התור בהם ארוך.

אתם בטח כבר מכירים את דיסנילנד פריז (שבעבר נקרא יורודיסני) זה פארק שעשועים ענק, שבו כל המתקנים הם בהקשר של סרטי דיסני שכולנו גדלנו עליהם. הפארק הזה כל כך גדול, שאנשים רבים שמגיעים אליו לא מספיקים לבקר בכל מתחמי הפארק, זו גם הסיבה שבגללה אנחנו תמיד אומרים שאם חשוב להספיק לבקר בכל שטחי ומתקני הפארק, מומלץ לקנות כרטיסים לדיסנילנד ליותר מיום אחד. (ואם אתם מתכננים להגיע גם לאולפני דיסני, תשקלו לקנות כרטיסים לשלושה ימים). אחת הדרכים שיעזרו לכם להספיק יותר בדיסני לנד הוא פשוט לתכנן את המתקנים אליהם אתם רוצים לעלות עוד מראש – וזו גם הסיבה שבגללה הכנו לכם את הכתבה הזו – כדי שתכירו את כל המתקנים הכי שווים ומומלצים בדיסנילנד פריז.

👇אין לכם עדין כרטיסים לדיסנילנד? רכשו כעת👇

דיסנילנד פריז- כל מתקנים השווים

זה עולם קטן – It's a Small World

שימו לב שהמתקן נפתח מחדש במאי 2023 אחרי שעבר שיפוץ מקיף, אז אם ביקרתם בו בעבר מומלץ לחזור שנית 😍

כשמדברים על דיסנילנד פריז ובפרט על המתקנים בדיסנילנד פריז, אין סיכוי שהמתקן הזה לא יעלה בשיחה ולא סתם, "It's a Small World" הוא אחד המתקנים הפופולאריים והמוכרים הפארקים של דיסני בעולם כולו. המתקן, שמתאים לכל המשפחה לוקח אתכם לשייט מהנה בן 10 דקות, במהלכם תעבור הסירה במסלול שלצידו יותר מ-170 בובות שרות וזזות ועוד עשרות רבות של אלמנטים מיוחדים אחרים. מסע השייט לוקח את המבלים בין תרבויות וארצות העולם השונות כשברקע מתנגן השיר המפורסם "It's a Small World". ואל תשכחו לחפש את המילה "שלום" ושאר סממנים יהודים וישראליים במהלך השייט💙🤍.

אנחנו ממליצים לכם בחום לגשת למתקן הזה איך שאתם מגיעים לפארק, הוא כבר ידאג להכניס אתכם "לאווירת דיסני" שתתאים ליום כיף בפארק הדיסנילנד.


ספייס מאונטן – Space Mountain

אחד המתקנים המוכרים והבולטים בדיסנילנד, נקרא גם Star Wars Hyperspace Mountain. המתקן הזה הוא מתקן חובה בדיסנילנד לכל חובבי האקסטרים! וזה בכלל לא משנה מה אורך התור, אל תפספסו אותו! רכבת ההרים ספייס מאונטן הפכה לחלק בלתי נפרד מרשימת המתקנים שחובה לעלות עליהם בדיסנילנד, בזכות הייחודיות והשוני שלה. רכבת ההרים הזו מעוצבת כחללית והיא מדמה המראה ונסיעה בחלל במהירות של 70 קמ"ש (במונחים של מתקני רכבות הרים, מדובר במהירות גבוהה).

וכל החוויה הזו היא במבנה מקורה וחשוך עם אורות לדים ושלל הפתעות אחרות. המתקן עצמו פתוח כבר המון שנים, אך בשנת 2017 עבר עיצוב ושדרוג מחדש כך שכל האלמנטים שלו הותאמו לסדרת הסרטים Star Wars. שימו לב שמדובר במתקן שהוא יותר מפחיד ממתקנים אחרים בפארק, אנשים שסובלים מסחרחורות או תופעות אחרות מריבוי אורות ורכבות מהירות יעדיפו לוותר על המתקן הזה. ניתן לעלות על הספייס מאונטן רק מגובה 1.20 מטר.


רכבת הר הרעם הגדול – Big Thunder Mountain Railroad

אחת מהרכבות ההרים הפופולאריות ביותר בדיסנילנד פריז היא רכבת הר הרעם הגדול שנמצאת באזור המערב הפרוע (Frontierland) רכבת זו נוסעת במסלול באורך קילומטר וחצי (!) הרכבת תעבור במנהרות מכרות מתכת מיוחדות, בנוף הררי עם סלעים כתומים, מנהרות מים, מערות עם עטלפים ועוד. מדובר בנסיעה מלאת אדרנלין ומרגשת לכולם. שימו לב שהרכבת מתאימה לכל המשפחה, היא קלילה מאוד – בלי לופים ונפילות מהירות במיוחד אך מושקעת ומהנה לכל הגילאים – גם לילדים, אך כדי להיכנס למתקן עליהם להיות מעל למטר. החיסרון היחיד שלה הוא לפעמים יש שם תור ארוך מדיי אז תפנו לתור גם זמן.


שודדי הקאריביים – Pirates of the Caribbean

לחובבי האקסטרים – אחד המתקנים הנוספים שאסור לכם לפספס בדיסנילנד הוא "שודדי הקאריביים" כמובן! המתקן שנמצא בממוקם בארץ ההרפתקאות (Adventureland), יאפשר לכם לקבל הצצה לשיט מרגש וסוער יחד עם קפטן ג’ק ספארו האחד והיחיד, בתקופה שבה שלטו הפיראטים המסוכנים בקאריביים, כל זה בתוך מבנה בצורת מבצר עם תפאורה מהפנטת ומושקעת, מפלי מים, עליות וירידות ועוד. עזרו לקפטן ג'ק ספארו להילחם בקפטן ברבוסה וזומבים מסוכנים ועוד. המתקן הזה אומנם קיים ב-4 פארקים של דיסני בעולם, אך הגרסה שבפריז נחשבת לטובה והמפוארת ביותר. שימו לב שהוא לא מתאים לילדים כי יש בו אלמנטים מפחידים שעלולים להפחיד אותם מדיי.

הידעתם?

למרות שאתם עלולים להתבלבל, המתקן לא מבוסס על הסרט של שודדי הקאריביים אלא להיפך, הסרט מבוסס על המתקן! הדמות של ג'ק ספארו אומנם נוספה למתקן אחרי שהסרט יצא, אך המתקן הוא זה שהיווה השראה ליוצרי הסרט ולא להיפך. העובדה המטורפת הזו תמחיש לכם כמה המתקן הזה הוא מתקן חובה כשמגיעים לדיסנילנד פריז!


פצצת הלייזר של באז שנות אור – Buzz Lightyear Laser Blast

פצצת הלייזר של באז שנות אור מצעצוע של סיפור הוא אחד המתקנים האהובים בדיסנילנד פריז והוא נמצא בארץ התגליות (Discoveryland). במהלך הבילוי במתקן, תוכלו לעזור לבאז להילחם נגד האינטרגלקטיים ובחיילים של זורג בעזרת תותחי לייזר מיוחדים וכל זה תוך כדי שאתם בתוך חלליות קטנות ומיוחדות. המתקן מתאים לכל הגילאים, ללא הגבלת גובה או גיל. שימו לב שבמהלך המתקן אתם תצטרכו לירות בכמה שיותר יצורים אינטרגלקטיים, ככל שתירו ביותר יצורים ככה תצברו יותר נקודות (ודברים מפתיעים יתחילו לקרות בעקבות זה 🤫)


מסע בין כוכבים – Star Tours – The Adventures Continue

מתקן נוסף שנמצא בארץ התגליות (Discoveryland) הוא ה"Star Tours – The Adventures Continue". במתקן זה תוכלו להצטרף לסימולטור טיסה בחללית ושימו לב שיש מספר סימולטורים, אז אתם יכולים לעלות מספר פעמים על סימולטורים שונים. הסימולטורים כולם סובבים סביב מלחמת הכוכבים (Star wars) והם מומלצים במיוחד לאוהבי הסרטים (אך לא רק). שימו לב שיש הגבלת גובה וכל מי שעולה על המתקן חייב להיות בגובה של מטר ומעלה. מי שבדרך כלל סובל מסחרחורות ממתקנים עם אורות חזקים או תזוזות חדות – כדאי לוותר על המתקן.


הרכבת של שלגיה ושבעת הגמדים – Blanche Neige Et Les Sept Nains

המתקן הבא ברשימת המתקנים של דיסנילנד פריז הוא המתקן האהוב והמומלץ לקטנטנים, הרכבת של שלגייה ושבעת הגמדים, אך בנינו – גם מבוגרים ייהנו בו. הרכבת היא רכבת חמודה מאוד, הנותנת לכם הצצה לעולמה של שלגייה ויעביר אתכם בין הסצנות השונות לאורך הסיפור של שלגיה.


הטיסה של פיטר פן – Peter Pan's Flight

המתקן של פיטר פן מאפשר למבלים לחוות חווית ריחוף מיוחדת מעל לונדון המוארת שתיקח אתכם למסע ב'ארץ לעולם לא' יחד עם פיטר פן, וונדי, הילדים, טינקרבל ושאר החברים האהובים מהסרט. שימו לב שהתור במתקן זה ארוך מאוד, בין הארוכים ביותר בפארק הוא דומה מאוד למתקנים של שלגיה ופינויקיו ולכן אם אתם מגיעים והתור ארוך מדי, אולי כדאי לוותר עליו וללכת לשניים האחרים (והסמוכים).


פינוקיו – Pinocchio

בדומה לשני המתקנים הקודמים אליהם סיפרנו לכם, גם כאן אתם מוזמנים לעבור ברכבת שתיקח אתכם למסע המספר את סיפורו של פינוקיו וסבא ג׳פטו החמוד. שלושת הרכבות האלו, הן מאוד מוכרות בדיסנילנד פריז כמתקנים שמתאימים לילדים ולכאלו שמעריכים אומנות וירידה לפרטים הקטנים.


המסתורין של הנאוטילוס – Mysteries of the Nautilus

המסתורין של הנאוטילוס הוא מתקן מסתורי ואהוב במיוחד בדיסני לנד. במהלך הבילוי במתקן תוכלו ליהנות ממגוון אפקטים מיוחדים ולא שגרתיים. המתקן הוא בהליכה רגלית, ללא רכבות מהירות וכו'. מומלץ!


אינדיאנה ג'ונס ומקדש הסכנה – Indiana Jones and the Temple of Peril

אוהבים אקסטרים? הרכבת הזו היא בשבילכם רכבת ההרים "אינדיאנה ג'ונס ומקדש הסכנה" היא אינטסיבית עם לופ של 360 מעלות מיוחדת המאפשרת לכם לצאת להרפתקה מסחררת ברכבת כורים, בדרך למציאת מקדש אבוד. שימו לב שצריך להיות בגובה של 1.4 מטר לפחות כדי להיכנס למתקן.


סירת מיניאטורות – Le Pays de Contes de Fées

אחד המתקנים המומלצים בארץ הפנטזיות (Fantasyland), הוא מתקן שנקרא באנגלית Storybook Land Canal Boats (קיים בכל הפארקים של דיסנילנד). סירת מיניאטורות הוא שייט קליל בין מיניאטורות שונות ומקסימות המספרות את הסיפור של כל האגדות האהובות והקלאסיות של דיסני, כמו שלגיה, היפה והחיה, בת הים הקטנה, רפונזל, פטר והזאב, הנזל וגרטל ועוד.. מתקן שמתאים לכל הגילאים.


הרכבת של קייסי ג'וניור – Casey Jr. – Le Petit Train du Cirque

הרכבת של קייסי ג'וניור נמצאת בארץ הפנטזיות (Fantasyland) והיא מומלצת לכל מי שמגיע לדיסנילנד בחום! זו הזדמנות נהדרת לעלות כמשפחה על רכבת הרים חמודה, שאין בה עליות וירידות חדות מדיי. אל תפספסו אם אתם מגיעים לדיסנילנד עם ילדים.


המבוך של אליס – Alice’s Curious Labyrinth

ברשימת המתקנים דיסנילנד פריז שלנו, המתקן הבא הוא המבוך של אליס. מתקן שמבוסס על אחד מסרטי דיסני הוותיקים והאהובים והוא אליסה בארץ הפלאות כמובן. מדובר במבוך ענק שנראה כמו גוף של חתול הצ’שייר, מטרת המטיילים במבוך הוא להגיע לטירה של המלכה האדומה, שם מחכה לכם נוף יפה על כל האזור של ארץ הפנטזיות (Fantasyland) בדיסנלנד.

המבוך הוא מבוך חיצוני ויפה, במהלכו תעברו במחילות ארנבים, דלתות מיוחדות שנפתחות על ידי ילדים בלבד, שלטים מבלבלים, מזרקות מיוחדות ועוד המון אלמנטים של אושר ושמחה. לקראת סיום המבוך, תגיעו לאזור ששמור היטב על ידי המלכה האדומה ושומריה, ואם תהיו בשקט תוכלו לשמוע אותה צועקת מדי פעם "לכרות את ראשם" בדיוק כמו בספר והסרטים. מתקן מומלץ לכל הגילאים!


כוסות התה המסתובבות – Mad Hatter's Tea Cups

בצמוד למבוך של אליס, נמצא מתקן נוסף שמתאים לקטנטנים (ואלו שלא אוהבים אקסטרים😊) מדובר כמובן בכוסות התה המסתובבות המפורסמות מהמשתה של אליס בארץ הפלאות. כוסות אלו מסתובבות במהירות איטית ומתאימות לכל המשפחה, במיוחד לילדים קטנים.


אחוזת רוח הרפאים – Phantom Manor

אחד המתקנים הפופולריים בדיסנילנד פריז נמצא בארץ המערב הפרוע (Frontierland), והוא לגמרי פרוע! מדובר על אחוזת רוח הרפאים, אחוזת פנטום. מדובר ברכבת שדים שנמצאת בתוך אחוזה מרשימה עם תפאורה מפוארת. שימו לב שאין עליות וירידות חדות או לופים – הרכבת עצמה מתאים לכל המשפחה, אך מומלץ להזהיר את הילדים שחלק מהקטעים יהיו מפחידים מעט (היא הרבה יותר מתוקה ומצחיקה ממפחידה). רבים הכיתרו את רכבת השדים של דיסנילנד פריז כטובה בעולם, ולא סתם!

במהלך הנסיעה ברכבת, אתם תעברו בין מספר סצנות, עמוסות באפקטים מרשימים ומיוחדים עם סאונד עוצר נשימה. הרכבת מספרת את הסיפור של בת ראש עיריית Thunder Mesa, ששמה היה מלאניה רייבנסווד. מלאניה שלנו הייתה מחוזרת על ידי אין ספור גברים שרצו לזכות בתואר הנחשק (חתנם של ראש העיירה, כמובן!) אך באופן מפתיע הם כולם מצאו את מותם במוקדם או במאוחר. מדוע? והאם מלאניה התחתנה לבסוף? תאלצו לגלות לבד בעת הביקור בדיסנילנד כמובן 😊 שימו לב מדובר במתקן מאוד פופולרי שבדרך כלל הכניסה אליו מלווה בתורים ארוכים. דבר נוסף שחשוב להדגיש הוא שהמתקן מלווה בסאונד בשפה הצרפתית, זה לא הופך אותו ללא מובן, אך כן חשוב לדעת את זה.


אי ההרפתקאות – Adventure Isle

אחד המתקנים דיסנילנד פריז המומלצים לאסקפיזם, לחובבי התעלומות והטבע בדיסנילנד פריז הוא אי ההרפתקאות, אומנם זה לא בדיוק מתקן אלא יותר אזור, אך הוא מומלץ מאוד ולא כדאי לוותר עליו. אי ההרפתקאות מלא בגשרים, מערות ושבילים ומאפשר קצת שקט ונחת הרחק מההמון הרועש שבפארק. במהלך הסיבוב באי, אתם יכולים לקחת מפה ולחפש אוצר אבוד. עם רדת החשכה פנים ואורות מיוחדים מהירים את האזור ומקנים לכל החוויה הזו מימד נוסף של הנאה.


מאורת הדרקון – The Dragon’s Lair

מתקן מיתולוגי נוסף בדיסנילנד הוא מאורת הדרקון, זה לא בדיוק מתקן אלא יותר "Walk Through" שנמצא בתוך הטירה של היפהפייה הנרדמת מאפשר לכם ללכת בתוך העולם המופלא של הדרקונים. הדרקון שבמרכז המתקן הוא בגודל של 27 מטרים (!) והוא רוב הזמן ישן, אבל עם יתמזל מזלכם, אתם תזכו לראות אותו מתעורר ונושף עשן סמיך.


קרוסלת סוסים – Le Carrousel de Lancelot

כמו בכל פארק שעשועים שמכבד את עצמו, גם בדיסנילנד פריז לא וויתרו על קרוסלת סוסים מפוארת. הקרוסלה נמצאת בארץ הפנטזיות (Fantasyland) כמובן, ומתאימה לכל המשפחה. אל תפספסו אם אתם מגיעים עם ילדים.


אל תפספסו – מצעד הערב של דיסנילנד

מצעד הסיום המתקיים מדיי ערב ברחוב הראשי של ארצות הברית (הרחוב ממנו נכנסים לדיסנילנד) עד לטירה הענקית של היפיפייה הנרדמת. מופע הסיום הוא חוויה לכל הגילאים שפשוט אסור לפספס! המופע כולל אפקטים מדהימים ואלמנטים של תאורת לייזר, מוזיקה, זיקוקים ועוד. המופע מתחיל מדי ערב כשעה וחצי לפני סגירת הפארק, השעה המעודכנת לתאריך שאתם מגיעים תופיעה על המסכים ברחבי הפארק ובאפליקציה הרשמית של יורודיסני. אנחנו ממליצים לכם להגיע כחצי שעה לפני לתפוס מקום, במיוחד אם אתם עם ילדים, כדי שהם יוכלו לראות בלי הפרעות.


שאלות נפוצות

על אילו מתקנים בדיסנילנד פריז אפשר לעלות בחורף?

כל המתקנים המקורים נשארים פתוחים כל השנה, אך בתנאי מזג אוויר קיצוניים חלק מהמתקנים החיצוניים נסגרים עד שהסופה תחלוף. חשוב לנו להדגיש שרוב המתקנים פתוחים גם בימים גשומים, מדובר על תנאי מזג אוויר קיצוניים בלבד.

יש הגבלות גיל על המתקנים בדיסנילנד?

אין הגבלות גיל על המתקנים בדיסנילנד, רובם פתוחים לכל הגילאים. אך יש כ-5 מתקנים (בעיקר רכבות הרים) שההגבלה בהם היא מגובה מסוים (רובם מותרים לשימוש לאנשים הגבוהים ממטר)

האם יש עוד מתקנים בפארקים חוץ ממה שמופיע בכתבה?

כן! יש בפארקים עוד המון מתקנים, אך אלו המתקנים המוכרים והמומלצים ביותר.

לרכישת כרטיסים מוזלים

אז מה היה לנו במדריך מתקנים מומלצים בדיסנילנד פריז